Jak dodać swój podcast na YouTube i dlaczego warto to zrobić? [2025]
Nie nagrywamy podcastu dla samych siebie, tylko dla naszych słuchaczy. A żeby mogli na nas trafić, musimy im to jak najbardziej ułatwić. Dlatego dodanie podcastu na YouTube to jedna z najlepszych decyzji, jaką możesz podjąć, jeśli chcesz zwiększyć zasięg i widoczność Twojego podcastu w sieci.
W tym wpisie opowiem Ci o 3 sposobach, jak dodać swój podcast na YouTube i dlaczego jest to naprawdę ważne.
Dlaczego warto dodać podcast na YouTube?
YouTube jest drugą największą wyszukiwarką na świecie (zaraz po Google), co oznacza, że użytkownicy aktywnie szukają na nim treści edukacyjnych, rozrywkowych i informacyjnych – a podcasty idealnie wpisują się w te potrzeby. Dzięki odpowiednio zoptymalizowanym tytułom, opisom i tagom Twój podcast może pojawiać się w wynikach wyszukiwania i propozycjach treści, przyciągając nowych słuchaczy.
Platforma oferuje także twórcom możliwość zarabiania na reklamach, co jest istotnym argumentem, jeśli myślisz o monetyzacji swojego podcastu.
3 sposoby na publikację podcastu na YouTube
1. Statyczny obraz z miniaturą:
Jeśli nagrywasz wyłącznie audio i nie planujesz tego zmienić – ta opcja będzie wymagać od Ciebie minimum wysiłku.
Możesz połączyć swój kanał YouTube z linkiem RSS udostępnionym przez twojego dostawcę hostingu podcastów. YouTube będzie automatycznie aktualizował kanał o nowe odcinki. Ważne jest, że YouTube użyje tylko audio z twojego podcastu oraz statycznego obrazu okładki.
Alternatywą jest samodzielne dodawanie statycznego obrazu do audio – taki plik mp4 możesz utworzyć np. w Canva i przesłać potem na YouTube.
2. Dynamiczny obraz z wizualizacją dźwięku (audiogram):
Audiogramy to klipy video, które łączą audio z animowaną wizualizacją dźwięku (czasem też tekstem). Możesz je tworzyć za pomocą narzędzi zewnętrznych takich jak np. Headliner czy Canva.
3. Podcast video/videopodcast:
Choć produkcja takiego materiału jest bardziej wymagająca pod względem technicznym i czasowym, to przynosi wiele korzyści:
- buduje głębszą relację z widzami poprzez kontakt wzrokowy, wykorzystuje gestykulację i mimikę do przekazywania emocji,
- wpływa pozytywnie na algorytmy YouTube.
Mimo rosnącej popularności videopodcastów wiele podcastów audio nadal odnosi sukcesy.. Przykładem są podcasty Asi Okuniewskiej (Ja i moje przyjaciółki idiotki i Tu Okuniewska), które cieszy się dużym uznaniem słuchaczy mimo braku materiału video.
Według badań 30% użytkowników YouTube’a konsumuje content, tylko słuchając audio. A 86% odbiorców videopodcastów słucha także podcastów audio*.
Jeśli nagrywasz audio + video, podcast prześlesz ręcznie, tak samo jak inne filmy na YouTube. Następnie możesz dodać te odcinki do playlisty i ustawić ją jako podcast.
*źródło: Sounds Profitable, Sound You Can See, 2023
Jak dodać podcast audio na YouTube?
Jak działa publikowanie podcastu przez kanał RSS na YouTube:
- Dla każdego odcinka w kanale RSS YouTube utworzy video ze statycznym obrazem i prześle je na Twój kanał.
- Domyślnie wszelkie zmiany w tytule, opisie lub dacie publikacji odcinka będą aktualizowane na YouTube. Możesz zmienić to ustawienie na stronie szczegółów video.
- YouTube może usunąć nieprawidłowe znaki z tytułów lub opisów w Twoim kanale RSS. Możliwe jest również skrócenie tytułów lub opisów, jeśli przekraczają one limit znaków.
Dodanie kanału RSS do YouTube krok po kroku:
Krok 1. Znajdź link RSS u swojego dostawcy hostingu podcastu.
Jak znaleźć adres RSS podcastu, jeśli korzystasz ze Spreakera:
Zaloguj się na spreaker.com, a następnie kliknij okładkę podcastu (przycisk „View & Edit”). Po przejściu do pulpitu w opcjach po lewej stronie odszukaj „RSS Settings” i skopiuj adres RSS.

Jak znaleźć adres RSS podcastu, jeśli korzystasz ze Spotify for Creators:
Zaloguj się na creators.spotify.com, następnie przejdź do zakładki „Ustawienia”, a potem „Dostępność”. Skopiuj link do kanału RSS.
Krok 2. Po zalogowaniu na studio.youtube.com wybierz „Utwórz” następnie „Nowy podcast” i „Prześlij kanał RSS”.
Jeśli dopiero założyłeś konto i nie masz żadnej historii na kanale, prawdopodobnie będzie potrzebna dodatkowa weryfikacja.

Krok 3. Wklej swój link RSS i postępuj zgodnie z instrukcjami – jednym z kroków będzie weryfikacja własności (podaj kod, który otrzymasz na maila).
Krok 4. Wybierz, które odcinki chcesz przesłać. Możesz opublikować wszystkie dostępne odcinki; te, które zostały opublikowane od konkretnej daty lub nie publikować starszych odcinków.
- Domyślnie każdy nowy odcinek dodany do kanału RSS zostanie automatycznie przesłany na Twój kanał, a subskrybenci, którzy mają włączone powiadomienia, zostaną o tym poinformowani.
- Jeśli zdecydujesz się przesłać stare odcinki z kanału RSS, subskrybenci Twojego kanału nie otrzymają o nich powiadomień.
Krok 5. YouTube utworzy video podcast ze statycznym obrazem i audio. To może chwilę potrwać.
Krok 6. Ustaw widoczność podcastu na „publiczny”.
Może spodoba Ci się...
Chcesz nagrywać podcast? Oto 4 błędy, których możesz uniknąć
Rozważasz start własnego podcastu, który pomoże rozwijać Twoją markę? Świetnie! Jednak zanim zaczniesz nagrywać, upewnij się, że unikniesz tych 4 najczęstszych błędó
Korzyści z prowadzenia podcastu dla małego biznesu online
Podcasty to jedno z najszybciej rozwijających się narzędzi marketingowych, które doskonale sprawdzają się w biznesach online – również wśród edukatorek,
10 kobiecych podcastów, które zainspirują Cię do rozwoju biznesu online
Poznaj inspirujące podcasty tworzone przez przedsiębiorcze kobiety - i rozwijaj swój biznes online!
Jak stworzyć intro do podcastu?
Chcesz przyciągnąć uwagę słuchaczy od pierwszych sekund swojego podcastu? Pomoże Ci w tym skuteczne intro, które nie tylko zainteresuje odbiorców, ale także wprowadzi ich
Montaż podcastu – zlecić czy zrobić samodzielnie?
Tworzenie podcastu to dobra okazja do zdobycia nowych obserwujących (a zatem też potencjalnych klientów) i budowania pozycji eksperta na rynku. Nic dziw
Dlaczego warto mieć podcast marki?
Nagrywanie podcastu to stosunkowo nowy sposób tworzenia treści, który ma wiele zalet dla twórcy. Z tego powodu popularność podcastów w Polsce cały
Trendy w podcastach według Spotify
Spotify opublikowało wyniki ankiety (przeprowadzonej na słuchaczach z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Australii), czyli Fan Study: 2023 Podcast Edition. B
W jaki dzień najlepiej publikować podcast?
Wielu początkujących (i nie tylko) podcasterów nurtuje kwestia najlepszego dnia tygodnia na publikację podcastu. Zastanawiają się, który wybrać, aby
Jak dodać swój podcast na YouTube i dlaczego warto to zrobić?
Jak dodać swój podcast na YouTube i dlaczego warto to zrobić? [2025] Nie nagrywamy podcastu dla samych siebie, tylko dla naszych słuchaczy. A żeb